Andy Murray vs Facundo Arguello, Monday, Time TBA - Discuss the match
MurraysWorld  >  British Tennis  >  HENMAN 2 SPRING SURPRIZE?
Pages: 1 [2] Reply

HENMAN 2 SPRING SURPRIZE?

Quote

True I suppose you never know.
But given our history, I find it unlikely to think we might have a 2nd player capable of reaching anywhere near the heights of Andy Murray any time in the near future. But there's always hope.

As for the women, is there any upcoming talent anyone is getting excited about?
If I recall correctly, the British number 1 at the time couldn't even qualify for the poxy ASB Classic here in January. Got smahed by some 2nd rate NZer in the qualifying. It was either the British number 1, or at least one of the top ranked British women anyway.

Don't take me the wrong way. These are genuine questions, not trying to be sarcastic or say that there isn't anyone as it may have sounded. Living in New Zealand, (and without possessiong the obsessive natures of a certain former MW member) I obviously have very little idea of what there is in the younger ranks, and even in the 'lower tier' of players. Tbh, I'd not even heard of Jamie Murray until I joined this forum, had no idea Andy had a brother who played. Similarly with Boggo, although I'd heard of him, I basically only knew he was a British tennis player and nothing else.
[ Last edit by invisibleman18 May 23, 2007, 11:04 AM ] IP Logged
Quote

I suppose that's just the way this sport goes. Because the transition from junior to senior is so unpredictable for many players you don't tend to have people raving about big talents when they're young. I mean look at Monfils. He was top junior when Andy and Djokovic were playing and they've left him in the dust. And guys like Tim and Fed took a good few years to settle into the senior tour and make an impact. Then you have Hewitt who came flying up through the rankings dead young and then lost something. We very rarely get the huge champions that you can watch greatness from a very young age like Nadal. Because of this no-one will put their money on the young teenagers till they're making waves.
IP Logged
Quote

Henman's going to beat Nadal and Federer and win Roland Garros, i can feel it!  cmon yeah  yay  Whistle
IP Logged
Quote

So in other words, there's no hint of having a reasonable woman player anytime soon?
IP Logged
Quote

As for the women, is there any upcoming talent anyone is getting excited about?
(and without possessiong the obsessive natures of a certain former MW member)
There is two. lol

As for the women, is there any upcoming talent anyone is getting excited about?
Read this. It's by one of the certain former MW members though.  lol
IP Logged
Quote

Henman 2 spring a suprise indeed however i can't see it coming at RG i think a 3rd round maybe be possible (depending on draw nervous) which would be a big boost for him considering his grand slam record of late. However remember last year he was probley in a worse state but pull off some amazing tennis at Queens and IMO should have won he damn thing. So i think if he plays good tennis like he did at the end of last year and gets his confidence back there should be some suprises this year. Top 30?????????
IP Logged
Quote

He's got Nadal in the 3rd round (if he gets there) lol Oh well.
[ Last edit by Sir Panda May 25, 2007, 01:36 PM ] IP Logged
Quote

Well that's that Frown
And for a change our (ie, Britain's) involvement in a Grand Slam is over before most people realise the tournament has started Rolling Eyes Frown no
Well apart from Andy Murray's brother possibly still being in the doubles? (haven't followed it)
[ Last edit by invisibleman18 May 30, 2007, 07:21 AM ] IP Logged
Quote

Hasn't started yet. Check Murray talk for the thread.
IP Logged
Quote

shocking
At least there's someone British still involved, at least for another round or 2.
IP Logged
Pages: 1 [2] Reply